Telekonsultacje medyczne, a podniesienie poziomu zadowolenia pacjentów

"Opieka ukierunkowana na pacjenta" to jedno z najgorętszych haseł w służbie zdrowia w tej chwili. Prawie wszystkie wysiłki na rzecz reformy opieki zdrowotnej zmierzają do zjednoczenia różnych systemów i podmiotów świadczących opiekę zdrowotną w ramach wspólnego celu, jakim jest zapewnienie każdemu pacjentowi właściwego leczenia przez właściwego lekarza we właściwym czasie. A w wielu przypadkach "właściwy czas" oznacza "właściwą chwilę".

Wcześniej zapewnienie pacjentom opieki zdrowotnej na żądanie było niemożliwe; nawet wizyty na pogotowiu wymagają zazwyczaj okresu oczekiwania między przyjazdem a badaniem. Jednak wraz z pojawieniem się telekonsultacji medycznych, pacjenci mają możliwość korzystania z opieki zdrowotnej na żądanie w zasięgu ręki - to świetna wiadomość dla świadczeniodawców, którzy chcą zwiększyć zadowolenie pacjentów.

Zalety korzystania z serwisów oferujących telekonsultacje medyczne

Telekonsultacje medyczne to szybsze świadczenie opieki - a tym samym lepsze wyniki. Przy wielu stanach chorobowych, im szybciej pacjent otrzymuje leczenie, tym lepsze są potencjalne rezultaty tego leczenia. Innymi słowy, kiedy pacjenci czekają na leczenie - albo dlatego, że nie chcą przechodzić przez kłopoty z umówieniem się na wizytę, albo nie mogą od razu dostać się do terminarza świadczeniodawcy - ich dolegliwości często się pogarszają, co znacznie utrudnia świadczeniodawcy przywrócenie ich do pełnego zdrowia.

Z drugiej strony, gdy pacjenci ubiegają się o leczenie za pomocą serwisów medycznych oferujących umówienie eWizyty, istnieje znacznie mniej barier dla szybkiego zapewnienia opieki - co oznacza, że pacjenci mogą wejść na drogę powrotu do zdrowia zanim ich stan się pogorszy. To z kolei prowadzi do lepszych wyników leczenia i wyższego poziomu zadowolenia pacjentów.

Usługi lekarzy online są tańsze niż opieka zdrowotna świadczona w sposób tradycyjny w prywatnych gabinetach - nie tylko na poziomie indywidualnej wizyty, ale także pod względem oszczędności kosztów.

Na przykład w haloDoctor ceny za wizytę zaczynają się już od 49 zł.

Dodatkowo, szybkie dostarczenie opieki zapobiega pogarszaniu się stanu zdrowia pacjentów, co w wielu przypadkach pomaga tym pacjentom uniknąć konieczności bardziej złożonego i droższego leczenia.

Pacjent i jego potrzeby są priorytetem. Nikt nie lubi czuć się ignorowany lub pomijany. A kiedy pacjent jest chory lub cierpi - i każe mu się siedzieć w poczekalni, aż lekarz będzie dostępny - łatwo jest poczuć, że komfort pacjenta nie ma znaczenia.

Telekonsultacje medyczne natomiast pozwalają pacjentom na ominięcie negatywnych doświadczeń związanych z  poczekalnią - co oznacza, że wchodzą w interakcje pacjent - lekarz z dużo wyższym podstawowym poziomem satysfakcji.

Lekarz online na haloDoctor jest dla pacjenta na wyciągnięcie ręki 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

Dzisiejsi konsumenci - w tym konsumenci służby zdrowia - mają wysokie oczekiwania. A dla zapracowanych pracowników służby zdrowia, dysponujących ograniczonymi zasobami, spełnienie tych oczekiwań może być trudne.

Jednak w obecnym, nastawionym na reformy środowisku służby zdrowia znaczenie satysfakcji pacjentów będzie nadal rosło - co oznacza, że świadczeniodawcy nie mogą sobie pozwolić na to, by nie szukać innowacyjnych sposobów na utrzymanie satysfakcji swoich pacjentów.

Zobacz także

Tagi

lekarz online porada lekarska online telekonsultacje medyczne telemedycyna konsultacje medyczne online eWizyta wizyta online konsultacja lekarska online Platformy telemedyczne
Copyright © aplikacje-medyczne.pl | Mapa strony
Powered by BioStat®