e-Recepta – co muszę mieć, żeby wystawić elektroniczny dokument?

Szybko wystawiona e-Recepta cieszy pacjenta – posiada dostęp do dokumentu w telefonie, bądź na e-mailu i udaje się z nim do apteki, nie ma konieczności oczekiwania zanim lekarz wystawi receptę, to trwa tylko kilka minut – a lekarz oszczędza czas na wypełnianie danych. Jak zatem sprawnie wystawić e-Receptę?
 

Szybkie wystawienie e-Recepty

Aby e-Recepta została wystawiona szybko i sprawnie, konieczne jest posiadanie kilku elementów:

  1. System gabinetowy umożliwiający wystawienie e-Recepty, np. Medfile® EDM, który powstał we współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin medycyny;
  2. Certyfikaty PUE ZUS oraz RPWDL pobrane z witryn:
  3. oraz https://rpwdl.csioz.gov.pl;
  4. Poprawne uzupełnienie pól dotyczących:
  • Identyfikatora nadanego przez P1 (OID) – numer jest otrzymany w trakcie składania wniosku w RPWDL;
  • Weryfikowanie użytkownika, jako lekarz lub lekarz dentysta;
  • Wpisanie Numeru Prawa Wykonywania Zawodu;
  • Zapisanie Nazwy Placówki (UWAGA! Musi być zgodna z nazwą na uzyskanym certyfikacie RPWDL);
  • REGON – 14-cyfrowy dla podmiotów leczniczych / 9-cyfrowy dla praktyk lekarskich;
  • Adres placówki  (UWAGA! Musi być zgodny z adresem uzyskanym na certyfikacie RPWDL);
  • Telefon – zapisany w formie bez „spacji” oraz „+”.
     

Prosta konfiguracja

Aby e-Recepta została szybko wystawiona należy w programie gabinetowym Medfile® EDM wykonać prostą konfigurację.

Klikając w systemie na panel „ Moje konto”,  a następnie „e-Recepty, e-ZLA, eWUŚ” w górnej części okna widoku wybieramy „e-Recepty P1 – CSIOZ”;

 

Rozpoczynamy etap wgrywania certyfikatów do programu:

  • Wybieramy certyfikat, który chcemy wgrać do systemu TLS, WSS lub ZUS;
  • System Medfile® EDM pozwala wybrać odpowiedni plik zapisany w systemie komputera;
  • Po wybraniu pliku klikamy polecenie „Otwórz”, certyfikat zostaje wgrany do Medfile® EDM;
  • Do pola „Hasło certyfikatu użytkownika” należy wpisać hasło nadane wcześniej przez użytkownika do pobranych certyfikatów;
  • Po wgraniu wszystkich trzech certyfikatów trzeba uzupełnić dane niezbędne do uzupełnienia e-Recepty: Identyfikator, który otrzymaliśmy w e-mailu od RPWDL; informację, czy wystawia się e-Receptę jako lekarz czy lekarz dentysta; nazwę placówki, NPWDZ, REGON;
  • Po wpisaniu wszystkich danych należy sprawdzić poprawność wszystkich danych klikając „Sprawdź poprawność danych”. Jeśli dane będą wprowadzone bez błędów – pojawi się komunikat „Połączenie zostało nawiązane poprawnie”.

     

Jaką e-Receptę mogę wystawić w programie Medfile® EDM

Każdy typ e-Recepty może zostać wystawiony za pomocą intuicyjnego oprogramowania Medfile® EDM:

  • Leki Rp;
  • Leki Rpw;
  • Leki Recepturowe;
  • Recepty na leki psychotropowe i odurzające (tzw. różowe).

Dzięki rozbudowanym funkcjom systemu Medfile® EDM specjalista może również skorzystać z autopodpowiedzi w zakresie wypisywania leków oraz elektronicznego podpisu e-Recepty za pomocą podpisu kwalifikowanego lub certyfikatu ZUS.
 

Korzyść wizerunkowa dla placówki

  • umożliwia optymalizację czasu przeznaczonego wcześniej na wypełnianie danych i przenoszenie dokumentacji medycznej pomiędzy gabinetem lekarskim, a rejestracją. Już od początku wdrożenia systemu Medfile® EDM specjaliści będą mogli zaraz po zarejestrowaniu pacjentów przejść do realizacji wizyty lekarskiej i uzupełniania kartoteki.

 

Oszczędność czasu pozwoli na poprawę jakości w komunikacji pomiędzy lekarzem, a pacjentem oraz zwiększenie ilości czasu przeznaczanego na wywiad czy też badanie fizykalne.

 

Pamiętaj! Od 8 stycznia 2020 r. poza obowiązującymi już e-Zwolnieniami zaczną obowiązywać e-Recepty w polskim systemie ochrony zdrowia.
 

Tagi

e-Recepta erecepta e-Recepty elektroniczna recepta Elektroniczna Dokumentacja Medyczna program do gabinetu Medfile
Copyright © aplikacje-medyczne.pl | Mapa strony
Powered by BioStat®